FAQ ( FREQUENTLY ASKED QUESTIONS ) + CONTACT
Indien je geen of weinig circuitervaring hebt, schrijf je je best in in Group 1.
Om een idee te geven van de gereden rondetijden per groep op een gemiddelde (droge) circuitdag op het circuit van Mettet :
Groep 1 : Alle rondetijden boven de 1.23
Groep 2 : Rondetijden tussen 1.23 en 1.19
Groep 3 : Rondetijden tussen 1.19 en 1.16
Group 4 : Rondetijden onder de 1.16
Om de halve dag worden de groepen herverdeeld volgens de gereden rondetijden zodat alle piloten in de meest geschikte groep terecht komen.
De rondetijden worden gemeten door een My Laps-transponders die je van ons ontvangt op je circuitdag met een houder om deze op je motor te bevestigen.
Deze My Laps-transponders worden ook in wedstrijden gebruikt en zijn dus zeer betrouwbaar.
Je kan je rondetijden na elke sessie ook zelf bekijken op je gsm via de Speedhive-app.
Omdat onze events meestal reeds enkele weken of maanden op voorhand uitverkocht zijn en het aantal rijders die nog plaatsen zoeken voor volzette events te groot geworden is,
worden er bij Inter-Track geen wachtlijsten meer bijgehouden.
Ook kunnen er vanaf 1 maand voor een event geen plaatsen meer vrijkomen bij Inter-Track omdat annuleren enkel mogelijk is tot ten allerlaatste 1 maand voor een event.
Gelieve ons dus niet te contacteren met de vraag of er nog plek is als de groep op onze site op 'volzet/ full' staat.
Als de circuitdag waarvoor je je wil inschrijven reeds volzet zou zijn, heb je toch nog kans om te kunnen deelnemen.
Post op de Inter-Track Facebook-pagina in het desbetreffende Facebook-evenement je vraag naar een plekje.
Meestal staan daar ook reeds plaatsen over te nemen van rijders die ,door omstandigheden die gebeurd zijn in de maand voor het event, niet meer kunnen deelnemen.
Vermeld de juiste datum en de groep waarin je zou willen rijden en iemand die een plekje verkoopt voor de gevraagde groep, kan jou dan contacteren.
Als je dus een plaats in bevoorbeeld Group 1 overkoopt, zal je dus ook in Group 1 starten op de circuitdag.
We kunnen je enkel naar een andere groep verzetten indien die niet volzet is.
Je kan de verkoper dan contacteren en de betaling onderling regelen.
Als je een plaatsje kan overnemen of doorverkopen, hoef je ons daar niet voor te contacteren.
Het volstaat dat je 's morgens op de circuitdag zelf dit even meldt tijdens de registraties.
Wij passen dan ter plaatste alle administratie aan.
( Let wel op ! : Er zijn de laatste tijd meer en meer oplichters actief op Facebook, ook op onze pagina. Dus wees er zeker van dat je niet met een oplichter te maken hebt.
Vraag eventueel om het factuur van de inschrijving door te sturen.
Elke deelnemer ontvangt dit in zijn 'MIJN FACTUREN' op onze website.
Bezorg de overnemer echter wel de praktische informatie die in jouw ‘Mijn inschrijvingen’ verschijnt vanaf 2 weken voor de circuitdag.
Annulaties :
Zoals vermeld in de algemene voorwaarden die elke piloot dient te lezen en ter goedkeuring dient aan te vinken bij inschrijving , kan je tot 1 maand voor het event je circuitdag annuleren door ons te contacteren via het contactformulier op onze website.
Je zal dan een VOUCHER ontvangen met het betaalde bedrag min 20€ administratieve kosten. Er worden nooit terugbetalingen gedaan.
Inter-Track zal dan je gereserveerde plaats annuleren en je plaats terug te koop aanbieden.
Deze voucher is 1 jaar geldig en mag eventueel ook doorverkocht worden aan een andere piloot.
Meer info over deze vouchers vind je op onze site onder 'cadeaubon'.
Vanaf ten allerlaatste 1 maand voor je circuitdag kan de circuitdag NIET MEER geannuleerd worden en of naar een andere datum verzet worden en ben je ZELF verantwoordelijk voor het zoeken naar een vervanger voor je gereserveerde plaats.
Meer info vind je onder de tab ‘CONTACT/ FAQ’ : 'circuitdag doorverkopen'
HIER OP UITZONDERINGEN MAKEN OM WELKE REDEN DAN OOK IS NIET MEER MOGELIJK
( De administratieve kosten van je boeking voor het boekhoudingskantoor, de commissie van onze on-linebetaalprovider MultiSafePay en de verzekering zijn vanaf dan ook door Inter-Track niet meer recupereerbaar )
Aangezien onze circuitdagen meestal op voorhand uitverkocht zijn, bieden de meeste piloten in de praktijk de circuitdag dan te koop aan via hun sociale media.
We raden dan ook zeker aan om je circuitdag te koop te zetten in het desbetreffende Facebook-evenement op de Inter-Track Facebook-pagina waar piloten nog een plaatsje komen zoeken.
Vermeld de correcte datum en ingeschreven groep van je circuitdag en de prijs die je er nog graag voor zou willen hebben.
Indien je een koper gevonden hebt voor je circuitdag, hoef je ons daarvan niet op de hoogte te brengen.
Het volstaat dat de vervangende piloot op de circuitdag zelf gewoon even meldt dat hij in jouw plaats komt rijden.
We zullen dan de administratie ter plaatse aanpassen.
Bezorg de overnemer echter wel de praktische informatie die in jouw ‘Mijn inschrijvingen’ verschijnt vanaf 2 weken voor de circuitdag.
Klik op ‘Mijn Inschrijvingen’ bovenaan de homepage van onze website. Als je circuitdag erbij staat is je plaats gereserveerd.
Je dient wel ingelogd te zijn op onze site om je 'Mijn inschrijvingen' te kunnen bekijken.
Bij betalingen via bankoverschrijving of via SOFORT, kan het zijn dat je dag wel pas enkele dagen na je betaling in je 'Mijn inschrijvingen' verschijnt.
Indien je je circuitdag wil doorverkopen is dit geen probleem indien de overnemer in dezelfde groep kan rijden. Je kan de betaling onderling met de overnemer regelen.
Je hoeft ons daar niet voor te contacteren. Het volstaat dat de overnemer dit 's morgens op de circuitdag zelf even meldt tijdens de registraties. Wij passen dan ter plaatste alle administratie aan.
Bezorg de overnemer echter wel de praktische informatie die in jouw ‘Mijn inschrijvingen’ verschijnt vanaf 2 weken voor de circuitdag.
Tijdens het inschrijven op onze website in groep 1 kan je de (gratis) optie 'ik wens een instructeur' aanvinken (indien deze nog niet allemaal gereserveerd zijn).
We hebben op elke circuitdag minimum 5 instructeurs ter beschikking en we proberen altijd met maximum 2 personen per instructeur te rijden om het kwalitatief, efficient en veilig te houden.
Group 1 wordt ‘s morgens verdeeld in kleine groepjes met elk een ervaren instructeur die gedurende 3 sessies voor de middag via een systeem van briefing / voorrijden / debriefing de piloten de nodige basiskennis zal bijbrengen om de eerste stappen op circuit veilig te kunnen zetten op een vlotte, aangename manier.
Na de middag hebben de piloten dan nog 3 sessies vrij rijden samen met de andere deelnemers van Group 1.
Group 1 : geen of weinig circuitervaring (begeleiding op circuit door onze instructeurs voor wie het wenst)
Group 2 : weinig circuitervaring (vrij rijden)
Group 3 : voldoende circuitervaring (vrij rijden)
Group 4 : veel circuitervaring (vrij rijden)
-Group 2, 3 en 4 kunnen gedurende heel de dag vrij rijden in sessies van 20 minuten.
-Als je vragen hebt, kan je altijd terecht bij onze instructeurs en medewerkers.
-Tijdens elke sessie van elke groep rijden instructeurs tussen de piloten om eventuele te grote snelheidsverschillen op te merken en indien nodig deelnemers van groep te verplaatsen.
Je kan je persoonlijke gegevens (adres, telefoonnummer, e-mail adres, enz ) en eventuele bedrijfs- en facturatie gegevens zelf aanpassen in je account wanneer je wil.
Je vindt de knop 'Mijn Account' bovenaan op de home-page van onze website.
-Bestellen cadeaubon:
Vul je gegevens en het gewenste bedrag in op het "cadeaubon" formulier en je ontvangt onmiddellijk een mailtje met de betaalinstructies en een link naar je gekozen cadeaubon die je kan afprinten.
Elke cadeaubon heeft een unieke code en is pas geldig/kan pas gebruikt worden voor inschrijving van 1 of meerdere van onze events na ontvangst van de betaling voor deze bon.
*Indien het bedrag van je cadeaubon gelijk is aan het gekozen event waaraan de gelukkige wil deelnemen, ontvangt hij/zij onmiddelijk een bevestigingsmailtje waarin staat dat zijn/haar plaatsje gereserveerd is.
*Indien het bedrag van je cadeaubon groter is dan het het bedrag van het gekozen event waaraan de ontvanger van de cadeaubon wil deelnemen, ontvangt hij/zij onmiddellijk een bevestigingsmailtje waarin staat dat zijn/haar plaatsje gereserveerd is en ontvangt hij/zij een extra cadeaubon met de restwaarde die hij/zij dan voor een ander event kan opgebruiken.
*Indien het bedrag van je cadeaubon kleiner is dan het bedrag van het event gekozen door de gelukkige, ontvangt hij/zij een mail van ons met de betaalinstructies voor het restbedrag dat nog overgeschreven dient te worden om de reservering van zijn/haar plaatsje te vervolledigen. Na ontvangst van zijn/haar betaling sturen we hem/haar nog een bevestiging zodat hij/zij weet dat het plaatsje voor hem/haar gereserveerd is.
De bonnen staan niet op naam en kunnen altijd doorverkocht of doorgegeven worden.
De bon is 1 jaar geldig.
-Opnemen van de cadeau-bon / tegoed-bon:
Om de cadeaubon op te nemen,schrijf je je via onze website in voor een event en groep naar keuze en vul je onderaan de code van je cadeaubon in.
*Indien het bedrag van je cadeaubon gelijk is aan het gekozen event waaraan je wil deelnemen, ontvang je onmiddelijk een bevestigingsmailtje waarin staat dat je plaatsje gereserveerd is.
*Indien het bedrag van je cadeaubon groter is dan het het bedrag van het gekozen event waaraan je wil deelnemen, ontvang je onmiddellijk een bevestigingsmailtje waarin staat dat je plaatsje gereserveerd is en ontvang je een extra cadeaubon met de restwaarde die je dan voor een ander event kan opgebruiken.
*Indien het bedrag van je cadeaubon kleiner is dan het bedrag van het gekozen event ontvang je een mail van ons met de betaalinstructies voor het restbedrag dat nog overgeschreven dient te worden om de reservering van je plaatsje te vervolledigen. Na ontvangst van je betaling sturen we je nog een bevestiging zodat je weet dat je plaatsje voor jou gereserveerd is.
De praktische info en de nodige documenten in verband met je komende circuitdag vind je zoals vermeld in je betaalbevestiging vanaf 2 weken voor de circuitdag in je 'MIJN INSCHRIJVINGEN' bovenaan de homepage van onze website.
Je dient aangemeld/ingelogd te zijn op onze website om het info-pack met de nodige documenten in de bijlage bovenaan te kunnen lezen.
Je ontvangt ook 2 weken voor de circuitdag een herinnering per mail om je hiervan op de hoogte te brengen.
(check eventueel je spam of ongewenste berichten indien je de mail niet in je inbox vindt)
Deze info vind je vanaf 14 dagen voor je circuitdag terug in je praktische info bij ‘Mijn inschrijvingen’ rechts bovenaan op onze website.
Pitboxen dienen altijd op het circuit ter plaatse gereserveerd en cash betaald te worden vanaf de avond voor de circuitdag 19u.
Inschrijvingen / betalingen :
De inschrijvingen voor de Inter-Track circuitdagen dienen altijd en alleen via de website (www.inter-track.be) gedaan te worden.
Het is absoluut noodzakelijk dat elke deelnemer zich met een eigen persoonlijke account inschrijft zodoende dat Inter-Track over de juiste actuele gegevens beschikt om onze werking te garanderen.
Onmiddellijk na aanvraag tot inschrijving via onze website ontvang je van Inter-Track een mail met de betaalmogelijkheden.
De betaling dient te gebeuren via de verschillende mogelijkheden van het on-line betaalplatform (MultiSafePay) op de Inter-Track website.
Je plaats zal na je on-line betaling automatisch en onmiddellijk gereserveerd worden en je geboekte circuitdag zal dan verschijnen onder de tab ‘MIJN INSCHRIJVINGEN’ op onze website.
Indien je geboekte circuitdag niet in de tab ‘MIJN INSCHRIJVINGEN’ verschijnt, wil dit zeggen dat je betaling niet succesvol was.
(Bij betaling via overschrijving of via SOFORT, kan het wel enkele dagen duren vooraleer je geboekte dag in je ‘MIJN INSCHRIJVINGEN’ verschijnt)
Je zal ook nog per mail een betaalbevestiging van je geboekte circuitdag ontvangen.
Indien je deze niet zou ontvangen, kijk dan zeker even je spam of ‘ongewenste berichten’ na.
Wanneer men de betaling niet on-line kan uitvoeren, kan men ook per bankoverschrijving betalen met vermelding van ‘naam + datum circuitdag’.
Hou er rekening mee dat de bevestiging en boeking pas voltooid worden van zodra het bedrag op de rekening van Inter-Track aangekomen is. In sommige gevallen kan dit enkele dagen duren.
Van zodra je betaling op de Inter-Track rekening is aangekomen, wordt je plaats gereserveerd en ontvang je de bevestiging zoals hierboven reeds beschreven.
Enkel betaalde plaatsen worden door ons inschrijvingssyteem gereserveerd.. niet betaald = niet ingeschreven.
Kortom : wanneer je de inschrijving en betaling succesvol voltooid hebt, staat je circuitdag in je ‘MIJN INSCHRIJVINGEN’ bovenaan op onze website.
BANKACCOUNT INTER-TRACK
ING : INTER-TRACK bvba
IBAN: BE05 3631 5111 9875
BIC/SWIFT: BBRUBEBB
DAGVERZEKERING METTET :
Tot op heden biedt enkel het circuit van Mettet een dag-hospitalisatieverzekering aan.
Deze verzekering is niet verplicht maar wel aangeraden wanneer je zelf geen geschikte hospitalisatie verzekering hebt.
Indien je deze verzekering wenst te nemen voor je gekozen circuitdag, vragen we je om het verzekeringsdocument in te vullen en mee te brengen.
Je vindt het verzekeringsdocument terug in je praktische info die vanaf 2 weken voor je gekozen event in je 'Mijn inschrijvingen' verschijnt op onze website.
De dagverzekering kost 17€ en kan ter plaatse betaald worden (cash of bancontact).
VERZEKERING B.A. :
De verzekering BA (Burgerlijke aansprakelijkheid) die wel op alle circuits verplicht is,
wordt voor je geregeld door Inter-Track en zit reeds bij in de inschrijvingsprijs voor al onze events.
Hierdoor hoef je de verplichte verzekering BA zelf niet te regelen en heb je ook geen race-licensie nodig om deel te nemen aan onze circuitdagen.
Je kan je facturen steeds terugvinden in 'Mijn facturen'. Je vindt de knop 'Mijn facturen' bovenaan de homepage van onze website.
Je dient ingelogd te zijn op onze site om je 'Mijn facturen' te kunnen bekijken.
Je facturen worden automatisch opgemaakt bij je inschrijving aan de hand van de gegevens die je opgegeven hebt. Deze gegevens kan je voor je inschrijft altijd aanpassen in je account. Je vindt de knop 'Mijn Account' bovenaan de homepage van onze website.
Let wel : Eens je inschrijft met je ingegeven facturatie gegevens en het factuur automatisch door ons systeem aangemaakt werd, kan het factuur niet meer gewijzigd worden.
Ook indien je zonder factuurgegevens ingeschreven hebt of een cadeaubon aangevraagd werd zonder facturatie gegevens, kan er achteraf geen factuur meer aangevraagd worden om boekhoudkundige redenen !
Op de meeste circuits zijn er geluidsbeperkingen van kracht. Je kan de maximum
toegelaten dB-waarde per circuit steeds terugvinden onder de tab 'circuits'
op onze website. In de praktijk komt het er op neer dat je enkel op het
circuit van Croix-en-Ternois en op het circuit Carole met een open
uitlaat kan rijden. Op alle andere circuits monteer je best de originele
uitlaat of zorg je dat er een dB-killer in je uitlaat zit.
Om administratieve redenen kunnen inschrijvingen en betalingen enkel via onze website gebeuren.
Iedere deelnemer moet drager zijn van valhelm (integraalhelm), hoge motorlaarzen, motorhandschoenen en lederen uitrusting of andere veiligheidskledij. Een 1-delig of twee-delig (aaneenritsbaar) lederen pak is verplicht voor de 2e, 3e en 4e groep. Textiel aaneenritsbare motorkleding is toegestaan voor de eerste groep (minst snel). Een rugbeschermer wordt ten zeerste aangeraden en wordt tegenwoordig op sommige circuits zelfs verplicht!!!
(Enkel op het circuit van Carole zijn een rugprotector EN leren pak verplicht in alle groepen !)
De foto’s van de circuitdag komen ongeveer 1 week na de circuitdag on-line . Klik op de knop 'Foto's' op de homepage van de Inter-Track website.
In de piekperiodes (meestal juli-augustus) waarbij wij en ook onze fotografen elk opeenvolgend weekend op circuit aanwezig zijn, kan het langer duren vooraleer de foto's on-line komen.
Enkele dagen na de circuitdag kan je ook al een sneakpreview van de foto’s bekijken op de Facebook pagina van Inter-Track.
Dit is mogelijk indien beide motoren ’s morgens langs de technische keuring passeren. De startnummer en transponder dienen dan wel telkens van motor verwisseld te worden naar de motor waarmee gereden wordt.
Dit kan indien men in 2 verschillende groepen ingeschreven is. Beide startnummers dienen dan op de motor gekleefd te worden.
Enkel de transponder van de piloot die rijdt mag op de motor hangen, de transponders dienen dus gewisseld te worden als de piloten zelf ook wisselen.
Dit kan indien beide piloten een afstand van verhaal invullen, de briefing bijwonen en afwisselend in 1 groep rijden.
Inter-Track herverdeeld de groepen om de halve dag aan de hand van de gereden rondetijden.
Om de snelheidsverschillen in de groepen zo klein mogelijk te houden en dus de veiligheid te verhogen, kan Inter-Track de piloten verplaatsen van groep aan de hand van de rondetijden in onze databank of de bij inschrijving opgegeven rondetijden.
Om het aantal rode en gele vlagsituaties tot een minimum te beperken werkt Inter-Track sinds 2016 met MY-LAPS transponders. Zo kunnen we de groepen nog beter herverdelen en de snelheidsverschillen per groep verminderen.
Om de halve dag zullen deze verplichte groepswissels gebeuren op basis van de rondetijden gemeten door onze transponders. Deze groepswissels zullen telkens gebeuren tijdens de middagpauze ( en tijdens de inschrijvingen ’s morgens op de 2de dag van een 2-daags event). Deze groepswissels zijn voor ALLE PILOTEN die deelnemen aan onze circuitdagen. Gelieve je met je groepssticker aan te melden aan de inschrijvingen waar je je nieuwe groepsticker zal ontvangen tijdens de middagpauze ( en tijdens de inschrijvingen ’s morgens op de 2de dag van een 2-daags event).
Je startnummer en transponder die je ontving bij aanvang van de circuitdag dienen op de motor te blijven!
VERGEET DIT ZEKER NIET AANGEZIEN JE ZONDER NIEUWE GROEPSTICKER HET CIRCUIT NIET OP MAG BIJ AANVANG VAN DE SESSIES EN JE DUS RIJTIJD VERLIEST !
Alle piloten worden verdeeld volgens de rondetijden van traag naar snel doorheen de groepen door. Op een circuitdag met bv 35 piloten per groep zullen de 35 minst snelle piloten in de eerste groep zitten, de volgende 35 snellere piloten in de 2de groep enz.
Door de groepen zo perfect mogelijk te verdelen, verhoogt de veiligheid, zijn er minder gele en rode vlagsituaties en betekent dit dus meer rijtijd voor iedereen.Voor wie betrapt wordt op rijden zonder transponder of verwisselen van transponder met een andere rijder, betekent dit het einde van de circuitdag !
Alle rondetijden van alle piloten die deelnemen aan onze circuitdagen komen in onze databank. Hierdoor kunnen we de groepen zo goed mogelijk herverdelen op voorhand nog voor de eerste sessie gereden zal worden. Je kan hierdoor natuurlijk ook zelf je rondetijden bekijken door je account aan te maken op SPEEDHIVE of de SPEEDHIVE APP.
Zo kan je alle rondetijden per groep bekijken van al onze events. Door op je naam te klikken,krijg je al jouw rondetijden te zien.
Je kan zelf je rondetijden bekijken door je account aan te maken op SPEEDHIVE of de SPEEDHIVE APP. Zo kan je alle rondetijden per groep bekijken van al onze events. Door op je naam te klikken, krijg je al jouw rondetijden te zien.
Op al onze circuitdagen is een bandenservice aanwezig. Onze bandenservice heeft altijd de meest voorkomende banden bij maar je kan voor de zekerheid je gewenste banden rechtstreeks bij onze service bestellen.
De contactgegevens van de bandenservice vind je in je praktische info van je circuitdag die 14 dagen voor een event terug te vinden is in je ‘Mijn inschrijvingen’ rechts bovenaan de homepage van onze website.
Gelieve voor alle info, prijzen en bestellingen rechtstreeks de bandenservice te contacteren aangezien dit een externe firma is : www.ultimatebikeservice.be
Algemene voorwaarden, annulatie voorwaarden en intern reglement :
1. Inschrijvingen :
De inschrijvingen voor de Inter-Track circuitdagen dienen altijd en alleen via de website (www.inter-track.be) gedaan te worden.
Het is absoluut noodzakelijk dat elke deelnemer zich met een eigen persoonlijke account inschrijft zodoende dat Inter-Track over de juiste actuele gegevens beschikt om onze werking te garanderen.
Onmiddellijk na aanvraag tot inschrijving via onze website ontvang je van Inter-Track een mail met de betaalmogelijkheden.
De betaling dient te gebeuren via de verschillende mogelijkheden van het on-line betaalplatform (MultiSafePay) op de Inter-Track website.
Je plaats zal na je on-line betaling automatisch en onmiddellijk gereserveerd worden en je geboekte circuitdag zal dan verschijnen onder de tab ‘MIJN INSCHRIJVINGEN’ op onze website.
Indien je geboekte circuitdag niet in de tab ‘MIJN INSCHRIJVINGEN’ verschijnt, wil dit zeggen dat je betaling niet succesvol was.
(Bij betaling via overschrijving of via SOFORT, kan het wel enkele dagen duren vooraleer je geboekte dag in je ‘MIJN INSCHRIJVINGEN’ verschijnt)
Je zal ook nog per mail een betaalbevestiging van je geboekte circuitdag ontvangen.
Indien je deze niet zou ontvangen, kijk dan zeker even je spam of ‘ongewenste berichten’ na.
Wanneer men de betaling niet on-line kan uitvoeren, kan men ook per bankoverschrijving betalen met vermelding van ‘naam + datum circuitdag’.
Hou er rekening mee dat de bevestiging en boeking pas voltooid worden van zodra het bedrag op de rekening van Inter-Track aangekomen is. In sommige gevallen kan dit enkele dagen duren.
Van zodra je betaling op de Inter-Track rekening is aangekomen, wordt je plaats gereserveerd en ontvang je de bevestiging zoals hierboven reeds beschreven.
Enkel betaalde plaatsen worden door ons inschrijvingssyteem gereserveerd.. niet betaald = niet ingeschreven.
Kortom : wanneer je de inschrijving en betaling succesvol voltooid hebt, staat je circuitdag in je ‘MIJN INSCHRIJVINGEN’ bovenaan op onze website.
2. Annulaties :
Zoals vermeld in deze algemene voorwaarden die elke piloot dient te lezen en ter goedkeuring dient aan te vinken bij inschrijving , kan je tot 1 maand voor het event je circuitdag annuleren door ons te contacteren via het contactformulier op onze website.
Je zal dan een VOUCHER ontvangen met het betaalde bedrag min 20€ administratieve kosten. Er worden nooit terugbetalingen gedaan.
Inter-Track zal dan je gereserveerde plaats annuleren en je plaats terug te koop aanbieden.
Deze voucher is 1 jaar geldig en mag eventueel ook doorverkocht worden aan een andere piloot.
Meer info over deze vouchers vind je op onze site onder 'cadeaubon'.
Vanaf ten allerlaatste 1 maand voor je circuitdag kan de circuitdag NIET MEER geannuleerd worden en of naar een andere datum verzet worden en ben je ZELF verantwoordelijk voor het zoeken naar een vervanger voor je gereserveerde plaats.
Meer info vind je onder de tab ‘CONTACT/ FAQ’ : circuitdag doorverkopen op de Inter-Track website
!! HIER OP UITZONDERINGEN MAKEN OM WELKE REDEN DAN OOK IS NIET MEER MOGELIJK !!
( De administratieve kosten van je boeking voor het boekhoudingskantoor, de commissie van onze on-linebetaalprovider MultiSafePay en de verzekering zijn vanaf dan ook door Inter-Track niet meer recupereerbaar )
Aangezien onze circuitdagen meestal op voorhand uitverkocht zijn, bieden de meeste piloten in de praktijk de circuitdag dan te koop aan via hun sociale media.
We raden dan ook zeker aan om je circuitdag te koop te zetten in het desbetreffende Facebook-evenement op de Inter-Track Facebook-pagina waar piloten nog een plaatsje komen zoeken.
Vermeld de correcte datum en ingeschreven groep van je circuitdag en de prijs die je er nog graag voor zou willen hebben.
Indien je een koper gevonden hebt voor je circuitdag, hoef je ons daarvan niet op de hoogte te brengen.
Het volstaat dat de vervangende piloot op de circuitdag zelf gewoon even meldt dat hij in jouw plaats komt rijden.
We zullen dan de administratie ter plaatse aanpassen.
Bezorg de overnemer echter wel de praktische informatie die in jouw ‘Mijn inschrijvingen’ verschijnt vanaf 2 weken voor de circuitdag.
3. Overmacht :
In geval van overmacht waardoor het event niet kan doorgaan of stilgelegd moet worden( weer, ongeval, een overlijden, een plotse ziekte, pandemie*, een vulkaanuitbarsting, afschaffing evenementen door circuit of overheid, een aardbeving, reisverbod, een overstroming, een tsunami, lockdown, oorlog, een meteoorinslag, opstand, enz.) kan de deelnemer geen annulaties, terugbetaling, tegoedbons, het verzetten naar andere data of een andere schadeloosstelling eisen van de organisator en diens partners.
In geval van overmacht worden alle annulatiemogelijkheden tijdelijk of permanent on hold gezet en/of geweigerd.
* Voor de huidige Corona-crisis hebben we hierop echter een uitzondering gemaakt met een voucher-systeem zoals verduidelijkt in de FAQ (Frequently Asked Questions)op onze website : https://www.inter-track.be/nl/...
4. Facturen :
Je kan je facturen steeds terugvinden via de tab 'MIJN FACTUREN' op de Inter-Track website.
Je dient ingelogd te zijn op onze site om je 'Mijn facturen' te kunnen bekijken.
Je facturen worden automatisch opgemaakt bij je inschrijving aan de hand van je persoonlijke en /of bedrijfsgegevens die je opgegeven hebt in je account.
Deze gegevens kan je voor je inschrijft altijd aanpassen in je account.
Je vindt de knop 'MIJN ACCOUNT' bovenaan de homepage van onze website.
Let wel : Eens je inschrijft en betaald met je ingegeven facturatie gegevens, het factuur automatisch door ons systeem aangemaakt werd en naar de deelnemer en ons boekhouderskantoor doorgestuurd werd, kan het factuur niet meer gewijzigd worden.
Ook indien je zonder factuurgegevens ingeschreven hebt of een cadeaubon aangevraagd werd zonder facturatie gegevens, kan er achteraf geen factuur meer aangevraagd worden om boekhoudkundige redenen !
5. Groepsindeling :
Inter-Track herverdeeld de groepen normaalgezien om de halve dag aan de hand van de gereden rondetijden.
Om de snelheidsverschillen in de groepen zo klein mogelijk te houden en dus de veiligheid te verhogen, kan Inter-Track de piloten verplaatsen van groep aan de hand van de rondetijden in onze databank of de bij inschrijving opgegeven rondetijden.
Om het aantal rode en gele vlagsituaties tot een minimum te beperken werkt Inter-Track met MY-LAPS transponders.
Zo kunnen we de groepen nog beter herverdelen en de snelheidsverschillen per groep verminderen.
Om de halve dag zullen deze verplichte groepswissels gebeuren op basis van de rondetijden gemeten door onze transponders.
Deze groepswissels zullen telkens gebeuren tijdens de middagpauze ( en tijdens de inschrijvingen ’s morgens op de 2de dag van een 2-daags event).
Deze groepswissels zijn voor ALLE PILOTEN die deelnemen aan onze circuitdagen.
Gelieve je met je groepssticker aan te melden aan de inschrijvingen waar je je nieuwe groepsticker zal ontvangen tijdens de middagpauze ( en tijdens de inschrijvingen ’s morgens op de 2de dag van een 2-daags event).
Je startnummer en transponder die je ontving bij aanvang van de circuitdag dienen op de motor te blijven!
VERGEET DIT ZEKER NIET AANGEZIEN JE ZONDER NIEUWE GROEPSTICKER HET CIRCUIT NIET OP MAG BIJ AANVANG VAN DE SESSIES EN JE DUS RIJTIJD VERLIEST !
Alle piloten worden verdeeld volgens de rondetijden van traag naar snel doorheen de groepen door.
Op een circuitdag met bv 35 piloten per groep zullen de 35 minst snelle piloten in de eerste groep zitten, de volgende 35 snellere piloten in de 2de groep enz.
Door de groepen zo perfect mogelijk te verdelen, verhoogt de veiligheid, zijn er minder gele en rode vlagsituaties en betekent dit dus meer rijtijd voor iedereen.
Voor wie betrapt wordt op rijden zonder transponder of verwisselen van transponder met een andere rijder, betekent dit het einde van de circuitdag.
Alle rondetijden van alle piloten die deelnemen aan onze circuitdagen komen in onze databank.
Hierdoor kunnen we de groepen zo goed mogelijk herverdelen op voorhand nog voor de eerste sessie gereden zal worden.
Je kan ook zelf je rondetijden bekijken door je account aan te maken op SPEEDHIVE of de SPEEDHIVE APP.
Zo kan je alle rondetijden per groep bekijken van al onze events.
Door op je naam te klikken,krijg je al jouw rondetijden te zien.
6. Geluidsbeperking :
Elk circuit heeft eigen geluidsreglementering.
Je kan het maximum aantal toegelaten decibels terugvinden op de website van deze circuits of op onze website onder de tab ‘Circuits’.
Elke deelnemer is ZELF verantwoordelijk om de motor te laten voldoen aan de geluidsreglementering van het circuit waarop hij/zij wil rijden.
Bij overschrijding van de geluidslimiet kan het circuit de deelnemer de toegang tot het circuit weigeren.
In dat geval kan er geen annulatie, terugbetaling, tegoedbons, terugbetaling, verzetten naar andere data of een andere schadeloosstelling geeist worden van de organisator of het circuit.
7. Motorkledij :
Iedere deelnemer moet drager zijn van valhelm (integraalhelm), hoge motorlaarzen, motorhandschoenen en lederen uitrusting of andere veiligheidskledij.
Een 1-delig of twee-delig (aaneenritsbaar) lederen pak is verplicht voor de 2e, 3e en 4e groep.
Textiel aaneenritsbare motorkleding is toegestaan voor de eerste groep (minst snelle groep).
Een rugbeschermer wordt ten zeerste aangeraden en op meer en meer circuits zelfs verplicht.
8. Intern Reglement :
-Een afstand van verhaal dient ondertekend te worden voor het begin van de circuit-dag.
-Enkel met geschikte motorkledij,helm,motorlaarzen en motorhandschoenen kan men op het circuit toegelaten worden.
-Eendelig of 2-delig aaneenritsbaar leder motorpak voor de 2de,3de en 4de groep (Voor de eerste minst snelle groep is een aaneenritsbaar 2-delig textielpak toegestaan)
-Achteruitkijkspiegels moeten gedemonteerd of naar binnen geklapt of afgeplakt worden.
-De remhendel en koppelingshendel mogen niet beschadigd zijn of krom staan.
-Ook de voetsteunen, achterrem en banden dienen in goede staat te zijn: de organisators en voorrijders hebben het recht om iemand op elk moment van de dag uit de groep te halen indien zijn of haar motorfiets niet beantwoordt aan de normen.
-De organisatie is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen.
-Alle schade aan de infrastructuur op en rond het circuit zal aan de veroorzaker gefactureerd worden.
-De organisatie heeft het recht om deelnemers van groep te wisselen indien dit nodig blijkt.
-De organisatie verwacht sportief rijgedrag van elke deelnemer.
-Iedere deelnemer en bezoeker verplicht er zich toe alle richtlijnen van de organisatie strikt na te leven.
-Enkel ingeschreven piloten mogen zich met de motorfiets op de omloop begeven. Uitlenen van de motorfiets aan niet ingeschreven piloten is ten strengste verboden.
-Overtreders zijn zelf verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen, en hebben geen enkel verhaal tegenover personen/organismen opgesomd in punt 1 tot 6 van de afstand van verhaal.
-Overtreders worden onmiddellijk uitgesloten voor verdere deelname aan het evenement.
-Het is verboden passagiers mee te nemen op de omloop.
-Enkel motorfietsen die in goede technische staat verkeren, worden toegelaten.
-Iedere deelnemer moet drager zijn van valhelm (integraalhelm), laarzen, handschoenen en lederen uitrusting of andere veiligheidskledij.
-Rugbeschermer wordt ten zeerste aangeraden en op sommige circuits zelfs verplicht !!!
-Geen enkel lichaamsdeel behalve de nek mag ontbloot zijn tijdens het rijden op de omloop.
-Elke vorm van competitie is uitgesloten. Alle piloten dienen in deze geest te rijden en elkaar te respecteren.
-Deelnemers die door de organisatie als gevaarlijk bestempeld worden, zullen worden uitgesloten van verdere deelname. Hiertegen is geen verhaal mogelijk.
-Het is verboden zich te keren of te stoppen op de omloop. Het is verboden een voertuig van de organisatie in te halen zolang het zich op de omloop bevindt.
-Toeschouwers zijn principieel verboden langs de omloop.
-De organisatie kan onder geen enkel beding verantwoordelijk gesteld worden voor beschadigde of gestolen goederen.
-De motorfiets en/of rijder zullen door middel van een zelfklever of ander fysisch controlebewijs gemarkeerd worden, hetgeen als toegangsbewijs zal dienen.
-De deelnemer verbindt er zich uitdrukkelijk toe geen alcoholhoudende dranken of verdovende middelen te verbruiken tot na zijn laatste sessie. Overtredingen hierop worden gesanctioneerd met onmiddellijke uitsluiting van verdere deelname.
-Bij tijdelijk of definitief aflasten van de circuitdag door overmacht, kan de organisatie niet aansprakelijk gesteld worden. Men kan in dat geval noch volledige noch gedeeltelijke terugbetaling vorderen van de organisatie.
Annulaties :
Zoals vermeld in de algemene voorwaarden die elke piloot dient te lezen en ter goedkeuring dient aan te vinken bij inschrijving , kan je tot 1 maand voor het event je circuitdag annuleren door ons te contacteren via het contactformulier op onze website.
Je zal dan een VOUCHER ontvangen met het betaalde bedrag min 20€ administratieve kosten. Er worden nooit terugbetalingen gedaan.
Inter-Track zal dan je gereserveerde plaats annuleren en je plaats terug te koop aanbieden.
Deze voucher is 1 jaar geldig en mag eventueel ook doorverkocht worden aan een andere piloot.
Meer info over deze vouchers vind je op onze site onder 'cadeaubon'.
Vanaf ten allerlaatste 1 maand voor je circuitdag kan de circuitdag NIET MEER geannuleerd worden en of naar een andere datum verzet worden en ben je ZELF verantwoordelijk voor het zoeken naar een vervanger voor je gereserveerde plaats.
Meer info vind je onder de tab ‘CONTACT/ FAQ’ : circuitdag doorverkopen op de Inter-Track website
HIER OP UITZONDERINGEN MAKEN OM WELKE REDEN DAN OOK IS NIET MEER MOGELIJK
( De administratieve kosten van je boeking voor het boekhoudingskantoor, de commissie van onze on-linebetaalprovider MultiSafePay en de verzekering zijn vanaf dan ook door Inter-Track niet meer recupereerbaar )
Aangezien onze circuitdagen meestal op voorhand uitverkocht zijn, bieden de meeste piloten in de praktijk de circuitdag dan te koop aan via hun sociale media.
We raden dan ook zeker aan om je circuitdag te koop te zetten in het desbetreffende Facebook-evenement op de Inter-Track Facebook-pagina waar piloten nog een plaatsje komen zoeken.
Vermeld de correcte datum en ingeschreven groep van je circuitdag en de prijs die je er nog graag voor zou willen hebben.
Indien je een koper gevonden hebt voor je circuitdag, hoef je ons daarvan niet op de hoogte te brengen.
Het volstaat dat de vervangende piloot op de circuitdag zelf gewoon even meldt dat hij in jouw plaats komt rijden.
We zullen dan de administratie ter plaatse aanpassen.
Bezorg de overnemer echter wel de praktische informatie die in jouw ‘Mijn inschrijvingen’ verschijnt vanaf 2 weken voor de circuitdag.
Door de privacy-wetgeving kan Inter-Track je wachtwoord niet bekijken en doorsturen indien je je wachtwoord vergeten bent.
Door op "Login" te klikken en dan daarna door te klikken op "Wachtwoord vergeten" kan je een nieuw wachtwoord aanmaken.
Er wordt dan onmiddellijk een link naar het e-mail adres gestuurd dat je had opgegeven bij het aanmaken van je account.
Indien deze mail niet in je inbox terechtkomt, check dan ook zeker even je spam en ongewenste berichten.
Indien je meerdere keren op "Wachtwoord vergeten" hebt geklikt en er dus verschillende links gestuurd zijn, zal enkel de laatst ontvangen link nog geldig zijn om je nieuw wachtwoord aan te kunnen maken.
De registraties openen later deze maand
CIRCUITO ANDALUCIA
16 – 17 – 18 FEBRUARI 2024
Het circuit :
Adres: Circuit Andalucia
N-340a, Km 483
04200 Tabernas
ALMERIA (SPAIN)
Website: https://andaluciacircuit.com/e...
- We maken gebruik van de grootste lay-out, goed voor 5 km trackfun.
- De dB-limiet is vastgelegd op 108 dB.
- Het circuit is 30 minuten verwijderd van de luchthaven van Almeria, 90 minuten van Murcia en 120 minuten van Alicante.
Neem zeker een kijkje op de site van Santi, de gespecialiseerde transporteur waar we mee samenwerken :
https://www.santi.nl/laden-van-de-kratten
Indien er vragen zijn over het motortransport, gelieve deze te stellen aan info@chronologics.be en niet rechtstreeks aan de transporteur.
Motortransport :
Drop-off’s / Pick-ups motortransport:
Er zal de mogelijkheid zijn om je motor en materiaal op één van de volgende drop-off plaatsen in Belgie of Nederland te laden in de motortransport kratten:
Drop-off 1:
Adres: Rechtover Circuit Mettet : 5640 Mettet, Rue Saint-Donat 60 (BE)
- Datum en uren voor het laden: 10-02-2024 en 11-02-2024 van 09:00 tot 19:00 .
- Datum en uren voor het terug ophalen na het event : 23-02-2024 van 09:00 tot 19:00 en 24-02-2024 van 09:00 tot 19:00
Drop-off 2:
Adres: 5091 BK Middelbeers (NL)
- Datum en uren voor het laden: op 09-02-2024 van 18:00 tot 20:00 en op 10-02-2024 van 09:00 tot 12:00 .
- Datum en uren voor het terug ophalen na het event : 23-02-2024 van 18:00 tot 20:00 en 24-02-2024 van 09:00 tot 12:00.
Drop-off 3:
Adres: 8096 RK Oldebroek (NL)
- Datum en uren voor het laden: op 09-02-2024 van 18:00 tot 20:00 en op 10-02-2024 van 09:00 tot 12:00.
- Datum en uren voor het terug ophalen na het event : 23-02-2024 van 18:00 tot 20:00 en op 24-02-2024 van 09:00 tot 12:00
Indien het niet mogelijk is om jouw motor te brengen, dan kunnen wij hem eventueel ook tegen meerprijs komen ophalen en na het evenement terug bij je afzetten.
Voor meer info contacteer info@chronologics.be
Motoren en toebehoren inladen in motortransportkratten :
- Tijdens de drop-off wordt aan elke piloot een krat toegewezen.
- De afmetingen van een krat meten 210 cm lang, 80cm breed en 125 cm hoog.
- Een voorbeeld van een krat vind je terug op de website van de transporteur:
https://www.santi.nl/laden-van-de-kratten
- Alles wat binnen de afmetingen van je krat past, kan en mag mee.
Bij elke krat zitten vier spanbanden. Heb je er meer nodig, vergeet deze dan niet.
- Voorzie zelf vooraf een naamlabel aan het materiaal dat je in je persoonlijke motortransportkrat laadt.
Volgende zaken kunnen in het krat worden geplaatst:
- 1 motor
- 1 set reserve-/regenwielen
- 1 lege jerrycan
- 1 grote zak met motorkledij (motorpak, handschoenen, laarzen, helm)
- 1 werkkoffer met materiaal.
- 1 Plooistoeltje
Je krat wordt vervolgens ingepakt met folie, zodat je materiaal keurig bij elkaar blijft en het niet beschadigd kan worden.
Verzekering moto :
De motoren zijn verzekerd, inclusief de bagage op de krat, voor € 10.000,- . Wilt u een hogere verzekering, dan kan dat altijd.
Het verzekerd bedrag is op te waarderen voor 5% van het totaal te verzekeren bedrag boven de € 10.000,-.
Indien u dit wenst, contacteer info@chronologics.be .
Verzekering persoon (repatriëring e.d.) :
BELANGRIJK:
Je dient verzekerd te zijn voor 'recreatief circuitrijden in het buitenland'.
Hiermee ben je verzekerd voor lichamelijk letsel én repatriëring. Een ziekteverzekering via de mutualtiteit is NIET voldoende.
Het circuit laat geen rijders toe zonder geldige verzekering.
Informeer je even bij je verzekeringsagent over 'recreatief circuitrijden in het buitenland met repatriering'.
Aangezien wij zelf regelmatig op buitenlandse circuits rijden, hebben wij deze verzekering afgesloten bij DKV.
Eventuele andere opties :
- Voor Nederlandse klanten verwijzen we naar de website:
- Voor Belgische klanten kunnen we de verzekering van motorsport Vlaanderen aanraden: Piloten - Motorsport Vlaanderen .
De contactpersoon betreft Sonja Malfroy : kamvmortsel@gmail.com
Verblijf in Spanje / vervoer van en naar Spanje :
- Een verblijf in een hotel/B&B is niet inbegrepen in de prijs van het evenement. Dit dien je zelf nog te boeken.
- Overnachten op de paddock is wel mogelijk, mits betaling van 15 euro/nacht/vervoermiddel.
Het circuit vraagt deze optionele kost. Dit dient ter plaatse betaald te worden aan het circuit.
- Slapen in de pitbox is niet toegelaten.
- Het circuit biedt ook hotelkamers aan op het terrein. In totaal zijn er 12 kamers. Indien hiervoor interesse zou zijn, kan je een kamer reserveren door te mailen naar info@andaluciacircuit.com
- Het vervoer/vliegticket/huurwagen naar Spanje is niet inbegrepen in de prijs van het evenement. Dit dien je zelf nog te boeken.
TIP: wacht niet te lang met het boeken van vliegtickets en verblijven. De prijzen stijgen naarmate de datum van het evenement nadert!
Handige websites :
- Vliegtickets: Goedkope vliegtickets & vluchten | CheapTickets.be
- Verblijven: Booking.com | Official site | The best hotels, flights, car rentals & accommodations (cheaptickets.be)
- Huurauto’s: Cheaptickets
Groepen en dagindeling :
- Er wordt in groepen gereden van maximaal 42 rijders (track 5.1 km).
- Er wordt gereden van 10:00 tot 17:00.
- De middagpauze gaat door van 13:00 tot 14:00.
- Voor elke groep zijn er 6 sessies van 20 minuten.
- Elke eerste sessie van de dag start met een ‘sighting lap’.
- Er zullen zoals gewoonlijk instructeurs beschikbaar zijn voor groep 1.
Pitbox :
- De prijs van één motorplaats in de pitbox is inbegrepen in de prijs. De plaats word je door de organisatie toegewezen.
- Indien je graag met enkele vrienden samen dezelfde pitbox deelt, kan je deze namen invullen tijdens het inschrijven op onze website.
- Indien je een volledige pitbox wenst te huren, neem dan contact op met info@chronologics.be .
- Er is wifi voorzien in de pitbox.
Timekeeping > Chronologics :
- Ook in Andalucia maken we gebruik van de Mylaps transponders om de groepen per halve dag te optimaliseren.
- De rondetijden zullen te bekijken zijn via de applicatie Speedhive Mylaps of via de website
Bandenservice > Ultimate Bike Service :
- Er zal een banden- en technische service aanwezig zijn om je eventueel van vers rubber te voorzien of je bij te staan in geval van een technisch probleem.
- Ook heeft Ultimate Bike Service een voorraad van onderdelen bij zoals remblokken, olie, clip-ons, kneesliders, bandenwarmers, paddockstands, …
- Verzeker je van banden door ze ten laatste 1 maand voor het evenement te bestellen.
- Voor vragen, bestellingen of meer info, mail naar: info@ultimatebikeservice.be of check https://www.ultimatebikeservice.be
Fotograaf > Motorsportpics :
- Manu van MotorSportsPics.com zal voor de actiefoto’s zorgen.
- Anderhalve week na het evenement kan je deze foto’s terugvinden op volgende link:
https://www.motorsportspics.com/
Deze kan je dan gratis bekijken en downloaden.
- Enkele dagen na het evenement kan je ook al een sneakpreview van de foto’s bekijken op onze facebookpagina van Inter-Track : https://www.facebook.com/track...
Drink :
- Op dag 2 van het evenement is er na het einde van de circuitdag een Inter-Track drink voorzien.
- Elke ochtend zal er ook koffie aanwezig zijn in de pitbox van Inter-Track.
Restaurant :
- Op het circuit in Andalucia is er een restaurant waar je kan gaan eten.
See you all on track !
Naar jaarlijkse gewoonte zal de nieuwe kalender eind november, begin december on-line gaan op onze website.
Meestal zijn tegen dan 90% van onze data door de circuits bevestigd en kunnen de inschrijvingen geopend worden.
Traditioneel komen de bevestigingen van sommige circuits wat later binnen en worden dan achteraf toegevoegd aan onze kalender.
Contactformulier :
Van 95% van de vragen die we ontvangen, staat het antwoord hierboven in onze FAQ (Frequently Asked Questions)
Gelieve eerst daar te kijken voor je ons een mailtje stuurt aangezien wij ook tijdens onze openingsuren meer 'on the road' en 'on track' zijn dan 'in the office'.
Alvast bedankt voor je medewerking !
Het Inter-Track team
Adres: Bloemenweg 23 , Wachtebeke 9185 Belgie
Van maandag tot vrijdag : 10:00 – 18:00
Zaterdag en zondag : GESLOTEN
Indien uw vraag niet in onze FAQ staat, gelieve ons dan te contacteren via het contactformulier.
(We zijn telefonisch niet bereikbaar)
ING
IBAN: BE05 3631 5111 9875
BIC/SWIFT: BBRUBEBB
BTW nummer : BE0635840938
Adres: Bloemenweg 23 , Wachtebeke 9185 Belgie
Van maandag tot vrijdag : 10:00 – 18:00
Zaterdag en zondag : GESLOTEN
Indien uw vraag niet in onze FAQ staat, gelieve ons dan te contacteren via het contactformulier.
(We zijn telefonisch niet bereikbaar)
ING
IBAN: BE05 3631 5111 9875
BIC/SWIFT: BBRUBEBB
BTW nummer : BE0635840938